The Island (2018)

China
Komedie / Drama

geregisseerd door Bo Huang
met Qi Shu, Baoqiang Wang en Yixing Zhang

Het nieuws van een meteoriet die de aarde nadert heeft niet veel invloed op het dagelijkse leven van Ma Jin. Hij staat nog steeds op en gaat naar zijn werk waar hij zijn tijd besteedt aan het dagdromen over een romance met zijn collega Shanshan en van het winnen van de loterij. Maar wanneer deze cataclysmische gebeurtenis plaatsvindt tijdens een team-building trip, belandt hij na een schipbreuk op een eiland met een vreemde groep collega's... en het winnende lotto-ticket in zijn zak.

Bo Huang nu ook achter de camera.

Eén van China's grootste komieken, al kan ik niet echt zeggen dat ik een geweldige fan ben. Zijn stijl is een beetje te druk en luidruchtig, net als de films waarin hij meestal opdraaft. Een aardig budget weet meestal nog wel wat te redden, maar daar blijft het vaak ook bij.

Zoals deze. Samen met Baoqiang Wang, nog zo'n atypische Chinese komiek. Het verhaaltje is best maf, met een meteoriet die op Aarde terecht komt, een enorme vloedgolf en een groep mensen op bedrijfsuitstap die zo op een onbewoond eiland terechtkomen, denkendd dat ze de enige overlevenden op Aarde zijn.

De CG in het begin is best brak, eens op het eiland wordt het beter (maar dan heb je ook met meer realistische situaties te maken. Visueel ziet de film er verder wel netjes uit en als avonturenfilm is het niet eens zo slecht. De komische noten zijn alleen wat minder.

Duurt nogal lang voor wat het is, maar op zich is het een best originele mengeling van ideeën. Geen grootse film, maar voor een keertje best vermakelijk.