Spring Equinox (2016)

Documentaire / Experimenteel

geregisseerd door James Benning

Een studie van het spel van licht op een landschap, geschoten tijdens een lentedag, verschillend in zijn evenwicht tussen daglicht en duisternis. “Spring Equinox” confronteert de kijker met een langzame, bestudeerde waarneming van de plaats - om tijd te besteden aan alleen kijken en luisteren naar het landschap. Geschoten op de westelijke hellingen van de Sierra Nevada in centraal Californië over een dag, verwerpt Benning de postkaart-waardige ontwerpen van zijn stijging, en eist hij een diepere lezing door beelden van landschappen op te nemen. De opnamen zijn statisch en kalm, maar laten in hun stilte een eenvoudige grootsheid toe wanneer vogels eenstemmig wegvliegen en het vee voorbijtrekt.