J-Men Forever (1979)

1 stem

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Patterson
met Phil Proctor, Peter Bergman en de stem van M.G. Kelly

The Lightning Bug is vastbesloten de planeet te veroveren met behulp van rockmuziek. Amerika vecht terug met behulp van M.U.Z.A.C. en geeft twee detectives, bekend als J-Men, de opdracht uit te zoeken waar The Lightning Bug zich bevindt en hem tegen te houden. Maar dat blijkt niet zo eenvoudig te zijn.

avatar van mrklm
Liefhebbers van Mystery Science Theater 3000 zullen wellicht wat beeldmateriaal herkennen, want schrijvers en hoofdrolspelers Phil Proctor en Peter Bergman gebruikten beeldmateriaal uit een aantal SF-serials voor kinderen uit de jaren '40 en '50 aangevuld met een paar verbindende scènes waarin ze zelf spelen. Uiteraard pasten ze de dialogen aan voor komisch effect en dat hebben ze aardig weten te verhullen. Het helpt natuurlijk dat de superhelden veelal (idiote) maskers dragen waardoor we hun mond niet zien, maar dat doet niets af aan de creativiteit van de makers. Natuurlijk, deze serials zijn een gemakkelijk doelwit voor parodie, maar Proctor en Bergman zorgen dat de grappen goed geïntegreerd zijn in het verhaal. De nieuwe scènes zijn niet zo heel overtuigend en niet elke grap is even geslaagd, maar er valt hier genoeg te genieten, zeker voor fans van het bronmateriaal.