The Last Race (2018)

Alternatieve titel: Blunderbust

Documentaire

geregisseerd door Michael Dweck
met Marty Berger, Mike Cappiello en Barbara Cromarty

“The Last Race” is een filmisch portret van een racecircuit in Long Island. De 87-jarige eigenaren hebben moeite om een Amerikaanse racetraditie in stand te houden in het licht van de hausse op de vastgoedontwikkeling. De film combineert beeld en geluid in een verhalende vorm om het publiek de wereld van de autocoureurs te laten zien en verkent een verhaal dat worstelt met vragen over de Amerikaanse identiteit van deze sportlui die een diepgaande relevantie hebben verkregen in het huidige politieke tijdperk.