ad
  • 8.108.789 stemmen

Lucha. Jugando con lo Imposible (2016)

Documentaire / Sport | 93 minuten

Genre: Documentaire / Sport

Oorsprong: Argentinië

Geregisseerd door: Ana Quiroga

Met onder meer: Luciana Aymar, Magdalena Aicega en Maartje Paumen

IMDb beoordeling: 7,2 (56)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Oorspronkelijke titel: Lucha: Jugando Con Lo Imposible

Releasedatum: 21 april 2016

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Lucha. Jugando con lo Imposible

Luciana Aymar is een vermaarde hockeyster beter bekend als 'Lucha'. Ze deelt in deze documentaire haar tumultueuze en triomfantelijke verhaal over hoe ze de beste ter wereld is geworden. Centraal staat het groeiproces van een vrouw die onbewust een model werd voor vele anderen en haar leven aan sport wijdde.

image

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mooi portret van de allerbeste hockeyspeelster ooit. Acht keer bekroond tot beste speler van de wereld. Geweldige sport ook hockey, een sport die ik samen met mijn kinderen een aantal jaren terug heb ontdekt. De docu beschrijft de carrière van Lucho Aymar waarbij haar laatste seizoen in 2014 wordt belicht (het WK in Den Haag en de slotwedstrijd in Rosario, haar thuisstad).

Daarnaast veel aandacht voor de Argentijnse nationale ploeg en hun weg naar de top op de WK's en de Olympische Spelen. Degelijke sportdocu dus, uiteraard eenzijdig, maar best fijn voor wie van de sport houdt.