Mou Sha Si Shui Nian Hua (2016)

Alternatieve titels: Kill Time | 谋杀似水年华

1 stem

China
Drama / Thriller

geregisseerd door Fruit Chan
met Angelababy, Ethan Juan en Chao Zhang

Op zoek naar een zeldzame cd, komt Mak op een nogal aparte website terecht. De website bevat enkel unieke deals die meteen aangekocht moeten worden. Mak vindt er een paarse sjaal en besluit deze ook meteen te kopen. Na enig onderzoek blijkt echter dat de sjaal onlosmakelijk verbonden is aan Maks verleden. Mak besluit op onderzoek uit te gaan.

Nieuwe Fruit Chan.

Altijd een beetje afwachten waar hij mee komt aanzetten. Soms is het geweldig, soms loopt het nogal hoekig bij hem. Het is eigenlijk altijd wel interessant want Fruit Chan maakt zelden een doorsnee filmpje, maar de kwaliteit is niet altijd op hetzelfde niveau als de originaliteit.

Jammer genoeg behoort deze Kill Time tot het mindere werk. Vooral het plot zit te vaak in de weg, waardoor het vooral veel vertellen en uitleggen is. Je zou verwachten dat er binnen een film van 128 minuten wel iets meer tijd is voor sfeer, maar dat viel eigenlijk aardig tegen. Blijkbaar teveel plot dat uit het boek moest overgenomen worden.

Het hielp ook niet dat het verhaaltje wat aan de random kant is. Er zit van alle genres wel wat in, maar een echte bottom line is toch maar moeilijk te vinden. Beetje fantasy/scifi draait naar thriller en drama, maar niks wil echt overtuigen.

Het is jammer, want Fruit Chan kan echt wel beter, ook wanneer het allemaal wat complexer wordt. Dat bewees hij nog met z'n vorige film. Dit is echter een missertje. Genoeg potentieel en met voldoende overgave, maar het komt er gewoon niet uit.