Ar Putam uz Lupam (2017)

Letland / Polen / Litouwen
Drama / Thriller

geregisseerd door Janis Nords
met Indra Brike, Raimonds Celms en Vilis Daudzins

De voormalige politieman Didzis stort zich helemaal op het trainen van zijn drie geliefde politiehonden nadat hij een been verloren is. Zijn van hem vervreemde vrouw Jana zoekt romantische bevrediging bij de zeventienjarige Roberts. Na een geheime rendez-vous raakt Jana een hondsdolle everzwijn met haar auto en brengt op die manier de ziekte over op de honden van Didzis. Dit zorgt voor sterke gevoelens van argwaan en jaloersheid bij hem.