Gung-hab (2018)

Zuid-Korea
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Hong Chang-Pyo
met Eun-kyung Shim, Seung-gi Lee en Sang-kyung Kim

In de nasleep van een langdurige hongersnood regelt het paleis het huwelijk van prinses Songhwa in een poging deze kosmische ramp tegen te gaan. Een gerenommeerde waarzegger, Do-yoon, wordt aangenomen om de perfecte echtgenoot te vinden voor de prinses. Uit alle kandidaten kiest hij vier toekomstige echtgenoten met verschillende sterrenbeelden. De prinses weigert echter te accepteren dat haar levenspartner uitsluitend op basis van astrologie wordt gekozen en besluit de kandidaten zelf uit te zoeken. Ze sluipt stiekem weg uit het paleis, maar Do-yoon volgt haar.

In meerdere opzichten kleurrijke vertelling over een prinses, die incognito haar potentiële huwelijkskandidaten langsgaat, teneinde zelf te bepalen met wie ze wil trouwen. In het verhaal zit hier en daar wat maatschappijkritiek verstopt, maar als geheel is het niet erg bijzonder. De fraaie vormgeving is verreweg het beste onderdeel van de film.