Ocaso de un Pistolero (1965)

Alternatieve titels: Mani di Pistolero | Hands of a Gunfighter

Spanje / Italië
Western

geregisseerd door Rafael Romero Marchent
met Craig Hill, Gloria Milland en Conchita Núñez

Voormalig revolverheld Dan Murphy is al een tijdje gelukkig getrouwd. Op een dag wordt hij echter herkend door een sheriff. Terwijl hij probeert hem tegen te houden, sterft de zoon van Dan. Uit wanhoop ontvoert Dan de zoon van de sheriff en vlucht hij met zijn vrouw. Opnieuw probeert hij een eervol leven op te bouwen. Dans droom wordt echter onderbroken door twee gebeurtenissen: de komst van de machtige broers Castle die zijn vrienden neerschieten en de verschijning van een door de sheriff betaalde man die op zoek is naar zijn zoon. Dit dwingt Dan om nogmaals de wapens op te pakken.