Xue Fu Rong (1978)

Alternatieve titels: The Vengeful Beauty | The Bloody Hibiscus | Huet Foo Yung | 血芙蓉

1 stem

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Meng Hua Ho
met Ping Chen, Hua Yueh en Lieh Lo

Yung Chiu-Yen is een mooie, vrouwelijke wreker. Ze is reeds twee maanden zwanger. Ondanks dat bindt ze de strijd aan met een monarch van het Qing-tijdperk en zijn team. Zijn handlangers doen niets liever dan hun slachtoffers onthoofden. Wat volgt is een bloedige strijd met heel wat afgehakte hoofden en ledematen. Kan Yung Chiu-Yen het recht doen zegevieren?

avatar van Basto
Actievol maar desondanks saai. Het ontbreekt aan charismatische personages en de fotografie is onder de maat. En ook die ene briljante kill of gevecht dat de film op de kaart had kunnen zetten ontbreekt.

Zoals bij de end credits duidelijk werd gemaakt was dit (just) Another Shaw Brothers film.

Nu alweer vergeten.