Yi Ge Wen Zhou De Nu Ren (2014)

Alternatieve titels: Pretty Maid | A Wenzhou Woman | Woman from Wenzhou | 一个温州的女人

1 stem

China

geregisseerd door Da Hai
met Ling-Yan Ma, Hong-Jie Zhang en Lan Shi

Na de zelfmoord van zijn vrouw woont professor He alleen in Peking. Zijn enige dochter staat op het punt terug te keren naar Amerika. Zij heeft een advertentie geplaatst om een huishoudster voor haar oude vader te zoeken. Chunzhi, een alleenstaande moeder uit het landelijke Wenzhou, is de enige die daarop reageert. Overmand door schuldgevoelens over de dood van zijn vrouw wil de professor niemand om zich heen. Maar Chunzhi laat zich niet zo gemakkelijk wegsturen.

Mooi psychologisch drama over botsende karakters. Een met veel gevoel gemaakte film die sentimentele valkuilen weet te ontwijken. De beide protagonisten leveren puike acteerprestatie af. Al met al een aangename verrassing.