Children of Rome Open City (2005)

Alternatieve titels: Figli di Roma Città Aperta | The Children of Rome Open City

1 stem

Italië
Documentaire

geregisseerd door Laura Muscardin
met Vito Annichiarico, Renzo Rossellini en Luca Magnani

In 1945 draaide Roberto Rossellini de neo-realistische klassieker “Roma Città Aperta“. De film speelde zich af in Rome in 1944 en handelde over een leider van het verzet, Giorgio Manfredi, waar de nazi’s jacht op maakten. Deze documentaire werpt een kijkje op het maken van deze klassieker. Er wordt een wandeling gemaakt door de plaatsen en herinneringen van de film, samen met de enige overgebleven ooggetuige, Vito Annicchiarico, die de rol speelde van de zoon van Anna Magnani, Bruno.

Malick
Staat als extraatje toegevoegd op de BR van BFI.