Das Mädchen vom Änziloch (2016)

Alternatieve titel: The Girl Down Loch Änzi

Zwitserland
Documentaire / Drama

geregisseerd door Alice Schmid
met Laura Larissa Röösli en Thom Straumann-Lachappelle

Diep in de Zwitserse bergen ligt het mysterieuze meer Anzi. Men gelooft dat er een meisje gevangen zit en dat daardoor de regio vervloekt is. Voor de twaalfjarige Laura is het een echte obsessie. Ze voelt zich eenzaam te midden haar familie en vrienden, die geen aandacht hebben voor haar interesses. Op een dag komt er een nieuwe jongen in het dorp en dit schudt Laura wakker.