Miao Xing Ren (2017)

Hongkong
Familie / Komedie

geregisseerd door Benny Chan
met Louis Koo, Li Ma en Chutian Liu

De katten van planeet Meow bereiden een invasie van de aarde voor. Ze sturen hun sterkste krijger, maar wanneer hij op aarde aankomt raakt hij zijn beschermende amulet kwijt. De enige manier om te overleven is om in de huid van een tamme huiskat te kruipen. Deze wordt opgevangen door een goedgemutste familie, waardoor de invasieplannen al snel vergeten worden.

Njah.

Benny Chan maakt een film voor kinderen. Redelijk kleine kinderen, althans, dat hoop ik dan toch, want het is een serieus kinderachtige zooi. En zelfs dan is het eigenlijk geen excuus voor de extreme kitscherigheid die deze Meow is.

Sowieso weer dramatische CG. Die kattenplaneet ... wtf. Het hoofdpersonage lijkt dan ook nog eens op Garfield, ook al zo'n wansmakelijk CG-fest. En wat er verder van CG te zien is, is echt niet oké, voor wat verder toch duidelijk als een big budget flick oogt.

Acteerwerk is echt superdik aangezet, de moraaltjes vliegen je om de oren en wie op verrassingen zit te wachten kan maar beter wat anders gaan kijken, want de film volgt een extreem voorspelbaar paadje. Het is dat het naast de CG nog wel redelijk kleurrijk en zonnig oogt, zodat er toch nog iets van een aangenaam sfeertje hangt. Maar je moet er vaak toch serieus naar graven.

Gelukkig duurt de film niet al te lang en zorgt het tempo ervoor dat het nooit overdramatisch slecht wordt, maar daarmee is al het positieve ook wel gezegd. Benny Chan moet gewoon lekker actiefilmpjes maken, geen kinderfilms met CG-katten.