Robert Mitchum - Le Mauvais Garçon d'Hollywood (2018)

Alternatieve titel: Robert Mitchum: Hollywoods Bad Boy

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Stéphane Benhamou

Robert Mitchum (1917-1997) was één van de allergrootste acteurs van zijn generatie. Het Amerikaanse icoon vertolkte hoofdrollen in klassiekers als 'Out of the Past', 'The Night of the Hunter' en 'Cape Fear'. Niets leek er echter in zijn jonge jaren op te wijzen dat Mitchum zou uitgroeien tot een wereldster. Hij groeide op tijdens de Depressie en ontvluchtte op elfjarige leeftijd de armoede van zijn gezin. Hij reisde als een echte zwerver per trein door het hele land en werkte onder meer als bokser. In 1936 belandde hij uiteindelijk in Californië en begon hij aan zijn acteercarrière.