• 8.295.519 stemmen

Alternatieve titel: Coffee for All

Oorsprong: Italië / Verenigde Staten / Argentinië

Geregisseerd door: Fulvio Iannucci en Roly Santos

Met onder meer: Elisabeth Cardiello en Martín Malharro

IMDb beoordeling: 5,6 (369)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Caffè Sospeso

"In Naples, Buenos Aires and New York, people reflect on the Neapolitan tradition of "suspended coffee" and how it changed their lives."

Het bestellen van een caffè sospeso is een traditie in de koffiebars van Napels. Wanneer de klant, als uiting van zijn voorspoed of vrijgevigheid, een caffè sospeso bestelt dan betaalt hij twee koffie maar ontvangt er slechts één. De tweede koffie is bestemd voor een volgende klant. Die persoon kan vragen of er nog een koffie "in de wacht staat" en deze op de gezondheid van de eerste klant drinken. In Napels, Buenos Aires en New York bespreken mensen de Napolitaanse traditie van 'uitgestelde koffie' en hoe deze hun leven heeft veranderd. De verhalen van compleet verschillende mensen worden met dit simpele gebaar verweven: gratis koffie van een vreemde.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Een wat misleidende titel en plotomschrijving.

Ik dacht aanvankelijk een kleine Netflix-juweel in handen te hebben, maar dat bleek uiteindelijk toch erg tegen te vallen: het mooie camerawerk verdient meer mooie scenes, meer kleine momenten, dan dit ontzettend geouwehoer wat we uiteindelijk voorgeschoteld krijgen. Het is heel erg veel gepraat, heel veel talking heads, van mensen die voor even nog wel interessant zijn maar dat valt na een tijdje toch wat tegen. De band met koffie valt na verloop van tijd weg, en de caffe sopeso is al helemaal afwezig. Vervelend.

Een paar aardige dingetjes, sympathiek ook wel, maar niet zo boeiend als ik had gehoopt.