New Turn (2017)

Hongkong / Taiwan
Roadmovie

geregisseerd door Doris Wong
met Cherry Ngan, Tinghu Chan en Yao Huang

Vol verbazing staart de Hongkongse A-Lan naar de televisie wanneer ze Yi Fang, haar Taiwanese evenbeeld, ziet. Met het vermoeden dat ze weleens tweelingzusjes zouden kunnen zijn, probeert A-Lan via Facebook contact met haar te krijgen. Als een antwoord uitblijft, besluit ze om zelf naar Taiwan te vertrekken en per fiets dezelfde plekken te bezoeken die ze op Yi Fangs Facebookpagina ziet staan. Eenmaal in Taiwan ontmoet ze nog drie andere leeftijdsgenoten die het eiland hebben uitgekozen om hun persoonlijk verdriet achter zich te laten. Met z’n vieren trekken ze het land door in een reis vol persoonlijke groei en onverwachte vriendschappen voor het leven.