Eskimo Limon - Eis am Stiel: Von Siegern und Verlierern (2018)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Eric Friedler
met Yftach Katzur, Anat Atzmon en Zachi Noy

In 1978 werd de Israëlische tienerfilm 'Eskimo Limon', in het Duits 'Eis am Stiel', een wereldwijde hit en sprak tot de erotische fantasie van een hele generatie. Producenten Yoram Globus en Menahem Golan en regisseur Boaz Davidson werden naar Hollywood gehaald en acteurs Yftach Katzur, Anat Atzmon en Zachi Noy werden wereldberoemd. De medaille had echter ook een duistere keerzijde, die Eric Friedler in deze documentaire zichtbaar maakt na vele ontmoetingen en interviews met de acteurs van destijds, die uit hun verleden pijnlijke bekentenissen en onderdrukte schuldgevoelens opgraven.