• 8.292.684 stemmen

The Mossad: Imperfect Spies (2018)

Documentaire / Historisch | 90 minuten (tv-versie) / 200 minuten (4-delige miniserie)

Genre: Documentaire / Historisch

Speelduur: 90 minuten (tv-versie) / 200 minuten (4-delige miniserie)

Alternatieve titels: Inside the Mossad / HaMossad: Sipur Kisuy / Mossad: Cover Story

Oorsprong: Israël

Geregisseerd door: Duki Dror

IMDb beoordeling: 7,7 (456)

Oorspronkelijke taal: Hebreeuws

Plot The Mossad: Imperfect Spies

In 1949, amper twee jaar na de onafhankelijkheid van de staat Israël, wordt de Mossad opgericht, een van de invloedrijkste inlichtingendiensten ter wereld. In deze documentaire getuigen ex-spionnen en hooggeplaatsten voor de eerste keer over hun werk. Zoals de vangst van Adolf Eichmann in 1960 in Buenos Aires, of de weigering om de Iraanse ayatollah Khomeini te liquideren. We zien de werking van de Mossad, van de rekrutering over de geheime operaties tot de morele dilemma's waarmee de agenten worden geconfronteerd.

avatar van stefan dias

stefan dias

Behoorlijk imposant en vooral: stof tot nadenken.

Jammer dat ik het begin gemist heb.