Meitantei Conan: Zero no Shikkônin (2018)

Alternatieve titels: Detective Conan: Zero the Enforcer | 名探偵コナン ゼロの執行人

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Yuzuru Tachikawa
met de stemmen van Minami Takayama, Rikiya Koyama en Megumi Hayashibara

Een nieuw gebouwde faciliteit in de Baai van Tokio, genaamd "Edge of Ocean", zal de locatie zijn van de Tokyo Summit. Op 1 mei vond de top plaats met 22.000 politieagenten op het terrein, maar een enorme explosie treft deze enorme faciliteit. Het incident draagt de kenmerken van Toru Amuro, een lid van het Veiligheidsbureau van het Nationale Politiebureau, het agentschap dat verantwoordelijk is voor de openbare veiligheidspolitie in het hele land, beter bekend als 'Zero'. Conan kan het niet helpen achterdochtig te zijn over een eerder bombardement en het geheimzinnige gedrag van Amuro. Er worden vingerafdrukken gevonden op de plaats delict die overeenkomen met die van Rans vader, Kogoro Mori. Zou dit een soort van samenzwering kunnen zijn? Conan en Amuro beginnen te botsen over de arrestatie van Kogoro. Is Toru Amuro een vriend of vijand?