The Curie Case (2018)

Bulgarije
Komedie / Familie

geregisseerd door Andrey Hadjivasilev
met Martin Paunov, Zornitsa Ivanova en Yasen Kadiev

Tony is een leergierig jongetje die gek is op de wetenschap en die er van droomt om ooit een beroemd geleerde te worden. Ondanks dat hij nog maar acht jaar oud is wil hij meedoen in de nationale wetenschapswedstrijd met zijn eigen experiment. Zijn buurmeisje Raya is danseres en vriend van de oudere Stefan, een pestkop. Ze wil dat Tony Stefan helpt om een wiskundetoets te halen. Tony weigert en als gevolg daarvan wordt zijn labmuis Marie Curie gekidnapt.