Die Unehelichen (1926)

Alternatieve titel: Children of No Importance

Duitsland

geregisseerd door Gerhard Lamprecht
met Ralph Ludwig, Fee Wachsmuth en Margot Misch

Peter, Lotte en Frieda zijn onwettige kinderen en belanden bij pleegouders. De familie Zielke is echter alleen geïnteresseerd in geld. De vader drinkt, slaat Peter en dwingt hem uiteindelijk om voor hem te werken. Wanneer Lotte sterft aan longontsteking, vertelt Peter de gezondheidsautoriteiten de waarheid - dat haar echte doodsoorzaak uitputting was. De kinderen worden uit het huis van Zielke geplaatst. Frieda wordt geadopteerd door een vriendelijke molenaar en zijn vrouw, terwijl Peter terechtkomt bij een ongehuwde vrouw. Dan komt Peters biologische vader opdagen en zegt hem dat hij het recht heeft om Peter voor hem aan boord van zijn rivierboot te laten werken.