Within (2005)

Canada / Tsjechië / Italië / Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door John A. Curtis en Merlin Ward
met Amy Perfect, Fiona Glascott en Derek Hamilton

Tijdens een reis door Tsjechië vinden de Amerikaanse vrienden Brad, Christina, T.K. en Kelly een kaart met een route naar een oud kasteel en ze besluiten de plaats te bezoeken. Ze forceren de ingang van het kasteel en na een tijdje realiseren ze zich dat ze opgesloten zijn zonder enige uitgang. Bovendien krijgen ze last van pijnlijke hallucinaties. Wanneer ze de vreemde Travis ontmoeten, legt de vreemdeling uit dat ze in de hel zijn en een van hen moet achterblijven om de rest van de groep te laten ontsnappen. Terwijl ze beslissen wie de uitverkorene zal zijn, wordt de ware aard van elk van hen onthuld.