Les Disparus de Valenciennes (2017)

1 stem

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Elsa Bennett en Hippolyte Dard
met Stéphane Freiss, Arnaud Binard en Virginie Lemoine

18 jaar geleden kwam de vader van Michaël en Yann Tortois samen met enkele collega-mijnwerkers om het leven bij een tragisch mijnongeval. Agent Michaël heeft altijd geloofd dat het om een onvermijdelijke mijngasontploffing ging, gendarme Yann is er altijd van overtuigd geweest dat het ongeval in de hand werd gewerkt door de exploitant van de mijn. Dit verschil in opvatting heeft de beide broers in de loop der jaren uit elkaar gedreven. Toch zullen ze hun geschillen opzij moeten zetten wanneer ze allebei de opdracht krijgen om een moord te onderzoeken die werd gepleegd op de plaats van het noodlottige ongeluk.