Steig. Nicht. Aus! (2018)

Alternatieve titel: Don't. Get. Out!

Duitsland
Thriller

geregisseerd door Christian Alvart
met Wotan Wilke Möhring, Hannah Herzsprung en Christiane Paul

Op weg naar zijn werk wil de Berlijnse vastgoedontwikkelaar Karl zijn kinderen naar school brengen. Maar wanneer hij de auto start, rinkelt zijn telefoon: de vreemde beller vertelt hem dat er een bom onder zijn stoel zit die opgeblazen zal worden. Wanneer zijn vrouw hem begint te verdenken van het kidnappen van de kinderen, komt de politie ook achter Karl aan, naast de explosievenexpert Pia. Een dodelijke race tegen de tijd begint: aan de genade van de bom overgeleverd en achtervolgd door de politie, probeert Karl wanhopig zijn kinderen en zichzelf te redden.

Veel spannende actie van begin tot eind. Pas aan het eind werd duidelijk waarom er een bom onder de auto van de hoofdrolspeler was bevestigd. Dit hield de aandacht bij mij moeiteloos vast. Ik had wel een soort van déjà vu aan de film Speed uit de jaren '90, maar storend was dit niet.