Blue (2018)

Alternatieve titels: Disneynature: Blue | Dolphin Reef | Disneynature: Dolphin Reef | Dolphins | Disneynature: Dolphins

Documentaire

geregisseerd door Keith Scholey en Alastair Fothergill
met de stem van Cécile de France

Disney's documentairemakers duiken onder het wateroppervlak om dolfijnen te belichten. Blue is een jonge dolfijn die nog niet echt kan beslissen of hij inmiddels volwassen is, of dat hij enkel nog plezier wil maken. De oceaan heeft ook wel erg veel te bieden. Walvissen, schilpadden en allerlei exotische vissen trekken zijn aandacht.

Vanaf 2 mei in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Timothyvdmeer
Echo wordt genoemd? het is toch echt Blue. Mooie beelden maar echt Disney. Alleen de mooie kanten zie je voorbij komen. Verder niets mis mee maar voor een volledig beeld moet je toch echt een andere docu kijken.

Timothyvdmeer schreef:

Zou het kunnen zijn dat de dolfijn in de Disney versie om promotionele redenen Blue heet? En in de originele 'Dolphins' versie Echo?

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
De speelduur is precies lang genoeg om boeiend te blijven, soms heerlijk wegdromen in de mooie onderwater beelden. De Nederlandse voice over was gelukkig ook niet zo irritant en de muziek was niet hinderlijk.

Best wel leuk en interessant om op het grote doek te zien, zonder twijfel(voor mij dan) beter dan Earth: One Amazing Day.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
In de Franse (maar ook Nederlandse) versie heet het hoofdpersonage Blue, in de originele Amerikaanse versie (die eerst werd tegengehouden onder de titel Dolphins en later dit jaar pas een release krijgt via Disney+ en de titel Dolphin Reef zal hebben) Echo. De vertelstem zal dan van Nalalie Portman zijn.