My Future (2008)

België
Documentaire

geregisseerd door Lieven Corthouts

In My Future volgt men een 18-jarig meisje, Tsega, meer dan 3 maanden tijdens de meest belangrijke periode van haar leven: ze heeft zojuist haar nationaal examen beëindigd en ze wacht met ongeduld op de resultaten die haar verdere toekomst zullen bepalen. Samen met haar moeder, broers en zussen woont ze in erbarmelijke omstandigheden in een klein, geïsoleerd dorpje in het Noorden van Ethiopië, waar de oude religieuze tradities hun leven bepalen. Als ze slaagt krijgt ze een kans om haar talenten te ontwikkelen, zo niet zal ze in het dorp moeten blijven, trouwen en kinderen krijgen..