Jibril (2018)

Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Henrika Kull
met Susanna Abdulmajid, Malik Blumenthal en Doua Rahal

Maryam leidt een onafhankelijk leven als een gescheiden moeder van drie dochters. Een toevallige ontmoeting met Jibril, die in de gevangenis zit en die ze amper kent, maakt haar bewust van wat er in haar leven ontbreekt. Ze beginnen een vurige liefdesrelatie. In de tussentijd beheerst ze de problemen van het dagelijkse leven op het werk en thuis met haar kinderen. De twee gaan op zoek naar geluk. In hun verlangen naar elkaar proberen ze een innerlijke leegte op te vullen. De aandacht die ze van elkaar trekken, wordt uiteindelijk de maatstaf voor hun zelfrespect.