Tenkrat v Raji (2016)

Tsjechië
Drama / Oorlog

geregisseerd door Dan Krzywon, Peter Palka en Lordan Zafranovic
met Vavrinec Hradílek, Vavrinec Hradílek en Jan Budar

Het protectoraat Bohemen en Moravië tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Tsjechische bergbeklimmer Josef Smítka weigert zich neer te leggen bij de nieuwe regels van de Duitsers. Gesteund door Tsjechische en Duitse bergbeklimmers weet hij zich jarenlang schuil te houden voor de Gestapo in de Hruboskalsko-rotsen. Hij wordt een levende legende onder zijn vrienden vanwege zijn onbreekbare overtuiging.