Exportbaby (2018)

Nederland
200 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Rita Horst
met Rifka Lodeizen, Stefan de Walle en Lexie Nkundimana

Meer dan tien jaar geleden hebben Hanna (Rifka Lodeizen) en Paul (Stefan de Walle) hun nu 14-jarige dochter Zawadi (Lexie Nkudimana) geadopteerd uit Uganda. Met zijn drieën vormen ze een liefdevol gezin, en Zawadi’s adoptie is een succes te noemen. Ze heeft een leuk leven, school, vriendinnen, en doet alles wat een gemiddelde Nederlandse puber doet. Als Hanna op een dag een documentaire ziet over ‘child trafficking’, herkent ze het weeshuis in Uganda waar zij en Paul hun dochtertje destijds opgehaald hebben. Het roept vragen op over de adoptieprocedure destijds, en Hanna komt er steeds meer achter dat ze niet alle feiten kent. Dat zelfs haar eigen man dingen voor haar verzwegen heeft. Hanna besluit terug te gaan naar Uganda om uit te zoeken wat het ware verhaal is achter de adoptie van Zawadi.

avatar van Donkerwoud
Alsof '12 steden, 13 ongelukken' nooit weg is geweest. Ik hou het na één aflevering voor gezien.

avatar van bjerik76
net de 3e aflevering gezien, maar dit is toch wel een serie vol met cliche's en ook de acteer prestaties zijn niet erg goed.
vooral Zawadi leest letterlijk haar script voor, die had toch wel beter gecast kunnen worden.

De film gaat wel vrij vlot, en hup ineens gaat vrouwlief in 1 minuut naar Afrika in dr eentje.
de arme (boerenvrouw) bij het weeshuis is helemaal fris/fruitig en schoon in die arme buurt...
Zo valt mij meerdere dingen op, waarbij ik vraagtekens had, of dit nou allemaal over het hoofd is gezien.

het zet wel een vaart erin, maar daardoor word het ook erg snel ongeloofwaardiger.
komt nog 1 aflevering, en dan haak ik ook af, maar dan is de serie ook al afgelopen

Ik kwam helemaal in de sfeer en dat beviel me erg.