Wang Zha de Yuxue: Wangdrak's Rain Boots (2018)

Alternatieve titel: 旺扎的雨靴

China

geregisseerd door Lhapal Gyal
met Druklha Dorje, Pakmo Yangdrom en Jinpa

Na een zware regenval bedekken plassen en modder de straten van een Tibetaans bergdorpje. Het is goed voor de gewassen, maar slecht voor de jonge Wangdrak, de enige jongen in het dorp zonder rubberen laarzen. Terwijl zijn vader druk bezig is met andere zorgen, vervult de moeder van Wangdrak de wens van haar zoon. Maar nieuwe schoenen brengen nieuwe problemen met zich mee. Voor Wangdrak begint een gevecht tegen de blauwe lucht en voor de regen, een strijd die hij levert samen met zijn trouwe vriend Lhamo. Te midden van oude tradities koestert de jonge protagonist zijn eigen dromen.