ad
  • 8.147.939 stemmen

Kimi no Suizô wo Tabetai (2017)

Drama | 115 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Let Me Eat Your Pancreas / 君の膵臓をたべたい

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shô Tsukikawa

Met onder meer: Minami Hamabe, Takumi Kitamura en Keiko Kitagawa

Oorspronkelijke taal: Japans

Over Kimi no Suizô wo Tabetai

Een middelbare scholier, genaamd 'I', ontdekt per ongeluk het geheime dagboek van zijn klasgenote Sakura Yamauchi en ontdekt dat ze lijdt aan pancreaskanker. Twaalf jaar later is I nu een leraar op diezelfde middelbare school waar hij is afgestudeerd. Door te praten met studenten, herinnert I de dagen dat hij heeft doorgebracht met Sakura. Ondertussen zal Kyoko, die Sakura's vriend was, binnenkort trouwen. Kyoko herinnert zich ook de dagen die ze met I en Sakura doorbracht.

imageimage

Sakura Yamauchi (past days)

Haruki Shiga (past days)

Haruki Shiga (present days)

Kyoko (past days)

Kyoko (present days)

Takahiro (past days)

Takahiro (present days)

Kazuharu Miyata

Sakura's mother

BBarbie

Japanners hebben blijkbaar iets met terminaal zieke jongeren. Ik heb dat thema al vaker in films uit het Verre Oosten voorbij zien komen. Het is ook het hoofdthema van deze gevoelige film over de gedoemde relatie tussen twee klasgenoten. De film neigt af en toe iets te melodramatisch te worden, maar van sentimenten ben ik nog nooit vies geweest.

Een onderhoudende, lieve film met aantrekkelijke protagonisten (in het bijzonder de bevallige Minami Hamabe) en een in het oog springende titel.