Juje (2017)

Alternatieve titels: Juze | L'Enfant de Goa

Frankrijk

geregisseerd door Miransha Naik
met Hrishikesh Naik, Sudesh Bhise en Prashanti Talpankar

De kronieken van het dorp Boribmol, Goa, India gezien door de ogen van de 16-jarige Santosh. Of hoe dicht bij het strand en vakanties, niet ver van toeristen, een andere realiteit zich afspeelt. De jongen woont samen met zijn grootmoeder in dit dorp waarvan de bevolking, meestal samengesteld uit immigranten, lijdt onder de tirannie van de landheer Juze, iemand zonder geloof of wet. Ondanks de afranselingen en bedreigingen geeft Santosh niet toe. Zijn vastberadenheid om naar school te gaan lijkt onverwoestbaar. Wanneer alle soorten misbruik en geweld escaleren, zal hij een beslissing nemen waarbij geen terugkeer mogelijk is.