Solving My Mother (2017)

Letland
Documentaire

geregisseerd door Ieva Ozolina
met Laura Bojare, Ieva Malta en Maris Ozols

Raitis Ozols is computerprogrammeur, wiskundige en goochelaar op z'n tijd. Maar in zijn privéleven is niets met een som op te lossen. Vooral de relatie met zijn moeder Silvija is ronduit gecompliceerd. Hij bespreekt zijn onverklaarbare angst voor zijn moeder met zijn therapeut, die op haar beurt graag ziet dat Raitis een vrouw zoekt en zijn dichtgeslibde flat op orde brengt. Maar als Raitis Silvija vanwege emotionele chantage aangeeft bij de politie, wordt het op orde brengen van zijn volwassen leven alleen maar lastiger.