Karenina & I (2017)

Noorwegen
Documentaire / Drama

geregisseerd door Tommaso Mottola
met Gørild Mauseth, Sonia Bergamasco en de stem van Liam Neeson

De Noorse actrice Gørild Mauseth wordt uitgedaagd om een bijna onmogelijke taak te volbrengen. Het vertolken van de rol van Anna Karénina in een taal die ze niet kent en in het thuisland van de auteur. Ze begint aan een missie om Russisch te leren en ontdekt de redenen waarom Tolstoj de roman schreef. Wat Gørild niet weet is dat Anna Karénina de rol van haar leven zal worden en haar voor altijd zal veranderen.