ad
  • 8.183.828 stemmen

Polícia Federal: A Lei é Para Todos (2017)

Actie / Misdaad | 107 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Alternatieve titel: Operation Carwash: A Worldwide Corruption Scandal Made in Brazil

Oorsprong: Brazilië

Geregisseerd door: Marcelo Antunez

Met onder meer: Antonio Calloni, Flávia Alessandra en Ary Fontoura

Oorspronkelijke taal: Portugees

Over Polícia Federal: A Lei é Para Todos

"The backstage of the Operation Car Wash."

Corruptie is al jaren een van de grootste problemen waar Brazilië mee te kampen heeft. In maart 2014 startte de Braziliaanse federale politie operatie 'Lava Jato'. Begonnen als onderzoek naar witwassen, breidde het speurwerk zich al snel uit naar corruptieverdenkingen bij het staatsoliebedrijf Petrobras, dat smeergeld geaccepteerd zou hebben in ruil voor lucratieve opdrachten aan bouwbedrijven, en naar de politiek. Het ware verhaal achter dit grootse en meest succesvolle corruptieonderzoek, krijgen we te zien in de film Polícia Federal: A Lei é Para Todos. In het voetspoor van federaal politierechercheur Ivan en zijn team zijn we getuige van de conflicten en gevaren waarmee de onderzoekers van de operatie te maken kregen.

imageimageimage