Öteki Taraf (2017)

Turkije

geregisseerd door Özcan Deniz
met Meryem Uzerli, Özcan Deniz en Asli Enver

Cetin leidt een gelukkig leven met zijn vriendin Ece, tot ze plots verdwijnt. Hoewel ze een afscheidsvideo heeft achtergelaten ontbreekt verder ieder spoor. Niemand weet waar ze is. De verlaten man zoekt troost bij zijn ex Sara, die hem al heel lang probeert terug te winnen. Maar Cetin kan Ece gewoon niet vergeten. De vraag waarom ze hem verliet knaagt aan hem, tot hij vermoedt dat haar verdwijning een griezelige reden heeft. En dan gebeuren plotseling dingen in het huis die niet verklaard kunnen worden.

Wat een film zeg, lang geleden dat ik zo'n goeie film heb gezien. Zeker een aanrader. Zeer onvoorspelbaar en zeker een goed verhaal! Tip: goed volgen.

Senario gekopieerd van een Spaanse triller "La Cara Oculta (2011)". Spaanse versie is mijn inziens veel beter qua acteerwerk, want in de Turkse versie acteert de hoofrolspeler ( Özcan Deniz ) zeer vals omdat hij eigenlijk zanger is Turkije, de ander vrouwelijk acteurs Meryem Uzerli en Asli Enver waren veel beter qua " acteren ".