Revolting Rhymes (2016)

Alternatieve titel: Gruwelijke Rijmen

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Avontuur
60 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Jakob Schuh, Jan Lachauer en Bin-Han To
met de stemmen van Rob Brydon, Bertie Carvel en Gemma Chan

Roald Dahls verrassende nieuwe kijk op bekende sprookjes. Sneeuwwitje en Roodkapje worden beste vriendinnen. Lusten wolven liever biggetjes, grootmoeders of kleine kinderen? Jacob is verliefd op zijn buurmeisje Assepoester, maar zij heeft een oogje op de prins. En waar komt die gigantische bonenstaak in Jacobs tuin plots vandaan? Onder het alziend oog van de boze wolf lopen sprookjesfiguren elkaar voortdurend voor de voeten.