Time: The Kalief Browder Story (2017)

Documentaire / Biografie
258 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Jenner Furst
met Adriana DeMeo, Josh Rhett Noble en Donnell E. Smith

Deze documentaire miniserie volgt het tragische verhaal van Kalief Browder. Kalief Browder was een student uit de Bronx in New York, die in 2010 werd beschuldigd van diefstal. Hij werd zonder rechtszitting en veroordeling voor drie jaar naar de gevangenis van Rikers Island gestuurd. Wel kon hij zijn vrijheid terugkopen met een borg van 10.000 dollar, maar als student had hij dit geld niet.

avatar van mikey
wat geen berichten nog?????

De trieste geschiedenis van een donkere feestganger die een tas zou hebben gestolen, onder het mom van een 'stop and frisk' actie is gearresteerd (8% van de slachtoffers van deze vorm van politiegeweld is trouwens blank). Zijn onschuld kenbaar maakte, en verdween (niet zonder slag/stoot in letterlijke vorm) in de de vergeten hoeken van Rikers Island's isoleercellen. Pas op voor extreem gewelddadige beelden, falende politici, kwaadaardige rechters, criminele vakbondsleiders, en leden van het OM die er wer-ke-lijk alles aan doen om een eerlijk proces te verzaken en om een fatsoenlijke rechtsgang te blokkeren. En een familie die op alle mogelijke manieren totaal is geruïneerd. Als je weten hoe dit allemaal mogelijk is? kijk deze nachtmerrie en huiver.

Een essentiële netflix topper!!!!!! klik op 'kijk op netflix' log in of maak een account aan: eerste 30 dagen gratis.

avatar van John Milton
Bedankt, stond niet op de radar. Zou Netflix toch moeten weten intussen dat dit mijn straatje is.

avatar van mikey
volgens mij staat deze er al een poos op. Ik heb hem vorig jaar eens gezien. Nu weer herzien. Ik kon toen kiezen voor een trip naar nyc of toronto. Nav deze film maar naar toronto gegaan. Want die yankees zijn nogal gestoord.

avatar van John Milton
Ik ben in Amerika geweest, mijn broer in Canada. We kunnen beiden dus niet vergelijken, maar hij kwam aanzienlijk enthousiaster terug, voor wat het waard is. Goede keuze dus, wat mij betreft

Ik walg steeds meer en meer van het systeem in Amerika. Als jong meisje wilde ik daar wonen maar nu ben ik zo blij dat ik in Nederland ben opgegroeid. Dit heeft Kalief niet verdiend, hoe hij gestraft werd. Met zoveel ambitie had hij meer kunnen bereiken maar hij kreeg tegenslag na tegenslag.Hij had een heel bijzonder karakter om te zien. Het heeft mij ook veel tranen gekost het te zien, deze documentaire heeft mij hard gegrepen. Ook hoe zijn moeder voor hem heeft gevochten. Hoe gaat het nu met de familie, wanneer komt er gerechtigheid? Niet te geloven hoe het systeem daar in elkaar zit, walgelijk. Alles komt aan het licht, en niemand die verantwoordelijkheid neemt.

avatar van missl
Deze docu nooit gezien maar toch was ik bekend met het verhaal (geen idee waarom) waardoor niets in deze film voor mij, nieuwe informatie was. Duurde daardoor wat lang maar het verhaal blijft belachelijk.