Long Time Running (2017)

Canada
Muziek / Documentaire

geregisseerd door Jennifer Baichwal en Nicholas de Pencier
met Gord Downie, Gord Sinclair en Paul Langlois

The Tragically Hip is een Canadese rockband uit Kingston, Ontario. De band bestaat uit Gordon Downie (leadzanger en gitaar), Paul Langlois (gitaar), Rob Baker (gitaar), Gord Sinclair (bas) en Johnny Fay (drums). De band begon als coverband en coverde vooral nummers van de Golden Earring en The Rolling Stones. De band is erg populair en invloedrijk in Canada. In 2005 werd The Tragically Hip opgenomen in de Canadian Music Hall of Fame. Zanger Gordon Downie heeft inmiddels ook een aantal solo-albums op zijn naam staan. In mei 2016 werd bekend dat hij terminaal ziek is.