Alleen Eline (2017)

België
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hugo Van Laere
met Line Pillet, Yannick de Coster en Joren Seldeslachts

Eline is een onzekere fysiotherapeute die zich ontfermt over de zesjarige Joy, de dochter van de verbitterde en wantrouwige weduwnaar Lars. Joy belandde door een auto-ongeval in een revalidatiecentrum. Al gauw beseft Eline dat Joy's vader Lars de sleutel is tot het herstel van de dochter. In haar vastberadenheid om Joy te helpen, schuift ze haar onzekerheid aan de kant en gaat ze de confrontatie aan met Lars. Deze is sinds het auto-ongeval enkel gefocust op zichzelf en zijn werk.

avatar van Rita Vandenbulcke
Ontroerende film..traantje weggepinkt..ik zat van in het begin in het verhaal en is zo gebleven..zeker gaan kijken..en oordeel zelf.

avatar van vincentclaesen
Rita Vandenbulcke schreef:

Ik denk dat ik een andere film heb gezien...

avatar van morpheus2000
Was niet best deze film. Het zou nog wat kunnen zijn qua verhaal, maar mijn God, wat komt het allemaal onecht over. Het acteren is compleet ongeloofwaardig, met als dieptepunt het emotieloos gejank/gezeur van Joy.

Had best een goede tranentrekker kunnen zijn, maar het eindresultaat is een onvoldoende. Vooral het acteerwerk is knap beroerd, acteurs die meer zijn gekozen om hun uiterlijk dan om hun talent. De houterige De Coster maakt het het bontst, weet met zijn cruciale rol nauwelijks enig gevoel los te maken bij de kijker. Pillet is te timide en net wat te ernstig in de titelrol, en ook voor meisje Joy had men best een beter kindsterretje kunnen vinden, denk ik. Regisseur Van Laere laat zich ook niet onbetuigd bij dit foutenfestival want in plaats van zich op de driehoeksverhouding tussen de hoofdrolspelers te focussen krijgen we ook nog wat weinig interessante subplotjes aangaande een labiele broer en de werkperikelen van Lars voorgeschoteld. Te veel van het slechte dus, snel vergeten.