The Rendezvous (2016)

Alternatieve titels: A New Song | Desert Rose

Actie / Avontuur

geregisseerd door Amin Matalqa en Annemarie Jacir
met Stana Katic, Raza Jaffrey en Alfonso Bassave

Als Rachels broer, een moderne schatzoeker, onder mysterieuze omstandigheden komt te overlijden besluit Rachel in het Midden-Oosten op zoek te gaan naar aanwijzingen die haar meer kunnen vertellen over zijn dood. Rachel maakt kennis met Jake, een Arabisch-Amerikaanse overheidsmedewerker, en reist van Los Angeles naar de woestijn van Jordanië en de oude stad Petra. Maar daar krijgt haar missie een onverwachte wending, als zij en Jake opgejaagd worden door een groep Doomsday-fanatiekelingen die zichzelf de Armageddonites noemen. Zij geloven dat Rachel en Jake in bezit zijn van de vermiste Dode Zee-rol, een artefact die het einde der tijden kan teweegbrengen. Rachel en Jake moeten nu niet alleen de moord op Rachel’s broer oplossen, maar ook uit handen van de fanaten blijven, de Dode Zee-rol vinden, en bovenal elkaar leren vertrouwen…

avatar van Pazmaster
Een halfbakken avonturenfilm met matige actie en niet al te sterk acteerwerk. Behoorlijk wat clichés passeren de revue en de pogingen tot humor zijn ook niet geslaagd. Het hoge cijfer op imdb komt waarschijnlijk van de productie zelf want zo goed is het namelijk niet. Geen voldoende waard.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken, maar het was maar een matige film. Een niet zo'n interessant verhaal, die me maar matig kon boeien en de cast was ook niet zo bijzonder.
We hebben hem uitgekeken, maar hoeven deze niet meer terug te zien.