Inferno d'August Strindberg (2017)

Frankrijk

geregisseerd door Paul-Anthony Mille
met Pierre Mille, Jean Peyrelade en Clovis Fouin

In 1896 besluit de exuberante toneelschrijver August Strindberg om van Zweden naar Frankrijk te trekken, de kern van de culturele en artistieke wereld in Europa. Bij zijn aankomst sluit hij zich voor twee jaar op in een hotelkamer. Zo ontwijkt hij het Parijse leven en zijn ijdelheden. Hij bekijkt ook het toneel en de literatuur met afschuw. Overtuigd dat hij nooit meer zal schrijven, besteedt hij zijn tijd vanaf dan naar een veelzijdig wetenschappelijk onderzoek. Alleen en met zijn groeiende krankzinnigheid voor de ogen wordt het hotel van de auteur dan een denkbeeldig theater dat achtervolgd wordt door de personages die Strindberg in zijn vorig toneelstuk heeft gecreëerd in Zweden.