ad

Alternatieve titels: First of May / 17 Years Old / Shi Qi Sui / 5月一号

Oorsprong: Taiwan

Geregisseerd door: Chou Ko-Tai

Met onder meer: Alyssa Chia en Lyan Cheng

IMDb beoordeling: 5,6 (139)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Releasedatum: 1 mei 2015

Over 5 Yue Yi Hao

"Seventeenth Oh, you are here too!"

Wang Lei woont samen met haar moeder en dochter in een bescheiden huisje. De drie hebben het niet breed maar zijn wel gelukkig. Tot Lei op een dag geraakt wordt door een wagen en in coma belandt. Wanneer de dochter van Lei iedereen op de hoogte wil brengen, komt ze een onverstuurde mail tegen op de computer van Lei. De mail is gericht aan Lin Ke Ming, een oude liefde van Lei.

imageimageimageimage

Lin Ke-Ming (young)

Shen Yi-Pai / Wong Lei (young)

Kate Tsai

Chang Huai-Wen

Yeh Chung-Shu

Chang Kai-Liang

Chen Hsiu-Ru

Onderhond

Oldskool Taiwanees drama.

Njah. Beetje dubbel gevoel bij. Enerzijds is het mooi, warm, aandoenlijk en ook prachtig geschoten. Zo'n beetje waar ze in Taiwan erg goed in zijn geworden. Maar na de vernieuwing van een aantal jaar geleden hoop ik toch op films met wat modernere toetsen. En daar is erg weinig van te merken hier.

't Is allemaal erg klassiek. Van het romantische verhaaltje tot de vormgeving aan toe. Ook de setting en de braafheid zijn typisch Taiwanees, maar dan eerder 12 jaar geleden. Mensen die het niet zo eens zijn met de vernieuwing zullen een film als deze wat makkelijker kunnen omarmen vermoed ik.

Slecht is het gelukkig zeker niet, daarvoor zit er veel te veel intrinsieke kwaliteit in de film. Het ziet er geweldig mooi uit, erg sfeervol ook en het drama is mooi gestoffeerd. Tempo zit ook wel goed en de film zakt nergens in. Er valt verder ook niet zoveel slechts over te zeggen, behalve dat het in alles een beetje saai is. Het miste iets dat het wat spannender en/of verrassender maakte.