100% Coco (2017)

Nederland

geregisseerd door Tessa Schram
met Nola Kemper, Merel de Zwart en Valentijn Avé

De 13-jarige Coco is gek op mode en draagt haar eigen excentrieke stijl. Ze droomt ervan een beroemd stijlicoon te worden. Maar als ze op de eerste schooldag door haar kleding uitgemaakt wordt voor Coco de Clown besluit ze haar vintage jurkjes, panterlaarzen en streepjessokken thuis te laten en als 'grijze muis' door het schoolleven te gaan. Anoniem houdt ze een modevlog bij als de 'Style Tiger', wat een grote hit wordt. Zou ze dan toch een beroemd stijlicoon worden? En zou Bruno, die eigenzinnige jongen van school, haar dan eindelijk zien staan? Langzaam maar zeker leert Coco dat ze gewoon 100% zichzelf moet zijn.

Verfilming van de boekenreeks van Niki Smit.

Vanaf 6 juli in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van mjk87
Zo, niet eens verfilming van Carry Slee? Gaat papa Schram die dan weer doen?

J.Verschoor
mjk87 schreef:
Zo, niet eens verfilming van Carry Slee? Gaat papa Schram die dan weer doen?

Neen, dochtertje Tessa.

avatar van chiel
Opvallend hoge waardering. Maar ook erg weinig stemmen natuurlijk. Alleen de liefhebbers zijn gaan kijken

Onze dochter is erg fan van Coco. Ze is wat jonger dan de doegroep en kijkt dus op tegen de meiden uit de film.

Ik vond dat ze een wel heel erg grijs musje voor de rol van Coco hebben genomen. Echt té ongeloofwaardig dat zij een stijlicoon in disguise is én de knapste van de school strikt.

Voor de doelgroep een prima film, maar als ouder kijk je niet leuk mee door de slappe cliché’s en slappe cast. Het einde vond ik een beetje afgeraffeld. Er had meer in kunnen zitten.

avatar van mikey
Tessa schram, inmiddels een hele generatie verpest, slaat toe met de afgrijselijkste stijltjes die ze combineert met de verschrikkelijkste stijltjes. Bijvoorbeeld disco met grunge. Gecombineerd met ruitpatroontjes die je over ruit draagt. Wat zijn dat voor nihilistische mode-dwalingen? Verder weer alles gejat: mean girls, horrible houswives. Zelfs een scene uit Say anything is getracht na te doen dusdanig mislukt zodat ik het niet meteen doorhad. huh... doet dat joch nou Cusack na met dat mobieltje?

Holland op zijn kleinst weer. maar nog net niet zo erg als die kinderfiasco's van de oosterburen.

avatar van mjk87
Niet heel slecht. Sowieso sympathiek en de mode die te zien is vind ik wel leuk. Verhaaltje zelf is gewoon vreselijk cliché en weet nergens te boeien, ik ben er wel klaar men met van die filmpjes op school waar de hoofdpersoon gelijk zo'n buitenbeentje is of gepest wordt door het populaire meisje. Redelijk vlot filmpje dat wel makkelijk wegkijkt, maar daar blijft het dan ook bij. 2,0*.

avatar van Elineloves
In welke wereld leeft Coco vroeg ik me meteen af. Had ze echt verwacht dat leerlingen op de middelbare school erbij liepen als kleurrijke struisvogels? Niks mis met jezelf zijn, maar too much is het andere uiterste. En als je je dan al zo bekeken voelt, trek dan op zijn minst dat tafellaken jasje uit. Voelt een beetje nep allemaal dat het dan plots super hip is en ze van buitenbeentje naar populairste meisje van de school gaat. Verder vol met Mean Girls cliches en ook de romance (zowel van Coco als van moeders) lag er veel te dik bovenop.
Al met al kijkt het vlot weg en is vooral de jonge Valentijn een knap joch, denk dat we nog wel wat van hem gaan zien de komende jaren.