Confessions of the Boston Strangler (2014)

Alternatieve titel: ID Films: Confessions of the Boston Strangler

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Dan Mooney
met Peter Morse

Boston, Massachusetts. Tussen 14 juni 1962 en 4 januari 1964 werden 13 vrouwen het slachtoffer van wat werd gedacht een seriemoordenaar te zijn. Alle slachtoffers werden op brutale wijze vermoord in hun eigen woning en dit liet de hele stad bevriezen van angst. De documentaire brengt de kijkers terug naar een tijd waarin geen enkele vrouw in Boston zich veilig voelde. De stad voelde eindelijk een zucht van opluchting wanneer, in een opgenomen bekentenis, Albert DeSalvo bekende de moordenaar te zijn. Decennia later blijkt door een DNA-analyse dat DeSalvo wellicht de misdaden niet kan gepleegd hebben, wat betekent dat de dader nog steeds op vrije voeten loopt.