Robin (2017)

Denemarken / Zweden
Mystery / Thriller

geregisseerd door Antonio Tublen
met Rosalinde Mynster, Anders Heinrichsen en Julie Grundtvig Wester

Een getraumatiseerde vrouw die wordt gevonden in een bos beweert dat ze getuige is geweest van een brute moord en vervolgens de dader heeft gedood uit zelfverdediging. De politie kan echter geen aanwijzingen vinden die haar verhaal bevestigen. Geen bewijs, geen lichamen, niets. Tegelijkertijd heeft ze het gevoel dat ze wordt bespied, alsof de dader nog leeft en er op uit is haar te pakken. Ze begint te twijfelen aan zichzelf en is ervan overtuigd dat ze het volgende slachtoffer is. Ze besluit daarom haar eigen onderzoek te beginnen.

avatar van JamesDn
Gisteren heb ik tijdens het Noordelijk Film Festival genoten van deze bijzonder Deense film. Rosalinde Mynster weet de mysterieuze gebeurtenissen en emoties van de hoofdrolspeelster ‘Robin’ overtuigend neer te zetten. Ik werd gemakkelijk meegenomen in de raadselachtige zoektocht naar wat er toch met Robin is gebeurd. Het geleidelijk in spanning toenemende verhaal bleef boeien tot het einde. De Scandinavische setting gaf het geheel voor mij een extra dimensie. Zeker de moeite waard!

avatar van John Milton
Hopelijk deze zomer on demand dan.