Inside the Distance (2017)

België
Documentaire

geregisseerd door Elias Grootaers

Een beroemd regisseur zei ooit dat een film maken over een echt persoon een misdaad is, omdat je nooit recht kunt doen aan het leven. Dus wat deed Elias Grootaers, die dit portret van een Armeense bokscoach in België begint met dat citaat? Een film maken over een echt persoon. Giorgi Shakhsuvarian maakt een vuist. Ons hart is niet groter dan dit, zegt hij, maar zijn hart kan de afstand tussen Georgië en België vullen. Shakhsuvarian blijkt een Armeense immigrant, opgegroeid in Georgië, en leeft al dertien jaar als bokscoach in België.