Snow in Paradise (2014)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Andrew Hulme
met Frederick Schmidt, Martin Askew en David Spinks

Dave gedijt onder drugs en geweld in het Londense East End. Wanneer door zijn toedoen zijn beste vriend Tariq overlijdt, wordt Dave overmand door hem tot dan toe onbekende gevoelens van schaamte en wroeging. Hij bekeert zich tot de islam, vindt een nieuwe vrede, maar zijn oude leven blijft hem achtervolgen.

In het plompe gekunstelde verhaal, dat zich afspeelde in Londen, over een kruimelcrimineel die zijn bestaan te danken had aan de islam, ontbrak de geloofwaardigheid, de samenhang en de dramatiek. Bovendien speelde de (waarschijnlijk onervaren) cast behoorlijk onder de maat.

avatar van GuidO96
Onsamenhangende film waarbij je het idee krijgt dat alle scene's zo maar ergens vandaan komen. Acteurs hebben totaal geen chemie. Muziek is aardig maar wordt op verkeerde momenten toegepast. Heeft veel meer weg van een drama film dan een misdaad film.