Italo Barocco (2014)

Italië
Komedie / Familie

geregisseerd door Alessia Scarso
met Vincenzo Lauretta, Marco Bocci en Barbara Tabita

Op een dag wandelt de goedmoedige zwerfhond Italo het Siciliaanse stadje Scicli binnen. Dat zorgt voor nogal wat oproer, want niemand in het stadje wil zwerfhonden hebben. Niemand behalve de tienjarige verlegen Meno, die iedereen buitensluit sinds zijn moeder is overleden. Italo helpt Meno uit zijn schulp te kruipen en volwassen te worden in plaats van zich volwassen te gedragen.